A mai napot egy rész tesztel indítottuk. Utána elkezdtünk beszélni Bernoulli féle törvényről, ami szerint a mozgó folyadék nyomása csökken, ha sebességük nő. Ezután elkezdtük vizsgálni, hogy ez a törvény hogyan érvényesül a repülő szárnyánál. Ahol a levegő részecskéknek nagyobb utat kell megtenniük ugyanannyi idő alatt gyorsabbnak kell lenniük, ezért alacsonyabb lesz a nyomásuk. Tehát a repülő szárnyánál felfelé nyomó erő keletkezik. Persze ennél a repülő működése sokkalta bonyolultabb. Engem viszont nagyon érdekelne, hogyan működik pontosan a repülő, mi kell ahhoz, hogy „fent maradjon”J Ha már szóba került a repülő, megvizsgáltuk az űrhajó működését (Newton 3. törvénye erő ellenerő alapján), és a helikopterét hogyan áramoltatja fel a levegőt a rotorjai.

Megvizsgáltuk a vérkeringésünkben mitől függ a benne áramló vér sebessége, és levontuk azt a következtetést, hogy minél nagyobb a keresztmetszete az érnek, annál kisebb e sebessége a benne áramló vérnek. Én azt nem értettem pontosan, hogy miért az összes ér keresztmetszetét nézzük (pl.:Öszz kapilláris ér) miért nem csak egy ét. Jó mondjuk azt így végig gondolva tényleg nehéz lenne meghatározni mi számít 1 db érnek, szóval megértem, de ezen a témán gyorsan suhantunk át.

Utána átugrottunk a gázokra, gázok állapot jelzőire. Vettük az izoterm változást (Boyle-Marriott törvény) ahol a nyomás és a sebesség között fordított arányosság van tehát szorzatuk állandó, és grafikon képük hiperbola (nem parabola!)

Most mát meg tudom magyarázni a fecskendős kísérletet. Ha kihúzom a kis kihúzókáját, belül kisebb lesz a nyomás a tér bővülésével, kinti nagyobb légnyomás hogy kiegyenlítse felülről a kihúzókát lefelé nyomó erő jön létre, tehát ezért fog vissza süllyedni.